Forum Holly Terra Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Holly Terra Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Zasady gry w Warhammer'a 40,000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Holly Terra Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fire Warrior
Pułkownik



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/15
Skąd: wytrzasnąć kase na figsy ?? :(

PostWysłany: Sob 13:06, 03 Cze 2006    Temat postu: Zasady gry w Warhammer'a 40,000

Zaczynamy (wszelkie prawa zastrzeżone)
Gra dzieli sie na 3 fazy. Pierwsza to Ruch, druga - strzelanie, a trzecia walka, czyli to co ja lubie najbardziej Mr. Green

Na początku gry obaj gracze rzucają kością, aby ustalić pierwszeństwo. Kto ma wyższy współczynnik na kości zaczyna. Rzuca sie ino raz.

Zaczne od podziału jednostek. Dzielą się na wysokości:
1 - swarmy, ratlingi i rzaczy, które nie mają więcej niż 0,5" (albo podobnie) i nie są wysocy jak ludzie
2 - Ludzie. Wysokość ok. 0,75" - 1,25"
3 - Monstra. Wyższe od ludzi

Używa sie tego do ustalania osłon, ale o tym później Wink

Stasty to:
WS (pl=WW) - współczynnik walki, służy do Walki Wręcz
BS (pl=ZS) - współczynnik walki strzeleckiej, strzelanie
S - Siła, przy zadawaniu obrażeń w Walce Wręcz
T (pl=Wt) - wytrzymałość
W (pl=Żw) - Żywotność, kto nie wie ten dupa Mr. Green
I - Inicjatywa, jak szybko sie reaguje (do WS)
A - ilość ataków w WS
Ld - zdolności przywódcze
Sv (pl=Och) - Jakość pancerza

Pojazdy mają inne statsy:
Mają:
Pancerz tylni, przedni i boczny, a nie mają Sv, Ld, T i W.

Którego pancerza sie używa, zależy skąd sie strzela.

Fazy:
Ruch:
Ruszamy sie na tyle cali ile jest w statystykach (w kodeksach pisze).
Jeśli oddział sie rusza, to odległość między nimi nie może być większa niż 2". Jak jest więcej to jest to nie zgodne z zasadmi. Jak w oddziale sie zrobi dziura, np. od ostrzału artyleryjskiego to MUSZĄ odzyskać szyk. Szyk może być obojętnie jaki, łańcuszek, kółeczko etc. byle, odległość figsa do drugiego figsa nie była większa niż 2".

Teren:
Teren dzieli sie na:
Teren otwarty - teren otwarty (ulice, łąki, pustynie itp.)
Teren trudny - teren, który zaraz opisze (bagna, żwirowiska, itp.)
Teren niedostępny - lawa, głęboka woda itp.

Teren trudny:
Taki teren, po którym sie porusza w inny sposób niż po zwykłym. Jest to np. bagno. Jak jednostka chce po nim przejść nie rusza sie tyle " ile ma w statsach, tylko robi sie tak. Bierzemy 2K6 i rzucamy. Wybieramy większy rezultat i ruszamy sie tyle ile wypadnie. Można sie zatrzymać, np. w środku, jeśli nie wystarczy, żeby przejść całe bagno (bagno to przykład).

Jest jeszcze jeden rodzaj terenu, po którym porusza sie też inaczej. Jest to teren niebezpieczny. Za każdego figsa (poza pojazdami), który chce przejść przez niebezpieczny teren (np. wyciekła jakaś substacja żrąca z beczki, a Ty chcesz przejść) to wtedy bierzemy kostke. Rzucamy za każdą jednostke, która przez teren przechodzi. Jeśli wypadnie 1 to automatycznie jednostka traci jednego Wounda (rana), a jeśli jednostka ma tylko jednego Wounda - ginie.

Aha. Można poruszać sie też w pionie (oczywiście nie po ścianach, które są równe). Jak chcemy wejść na góre to rzucamy 2K6 i bierzemy wyższy rezultat. Wspinamy sie tyle ile jest na kości. Tak jak na trudnym terenie.

To tyle na temat ruchu. O Strzelaniu powiem później.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Fire Warrior
Pułkownik



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/15
Skąd: wytrzasnąć kase na figsy ?? :(

PostWysłany: Czw 22:19, 15 Cze 2006    Temat postu:

Strzelanie

1. Rodzaje broni:
Każda broń ma:
Nazwę, np. Bolter
Siłę (im większa tym lepij)
Maksymalny zasięg, np. 24"
AP (przebicie pancerza). Im współczynnik jest mniejszy tym lepiej.
Typ, który jest opisany poniżej:
-Pistol (nie ruszasz sie strzelasz 2 razy na 12" ruszasz sie strzelasz 1 raz na 12")
-Rapid (nie ruszasz sie strzelasz raz na 24" albo 2 razy na 12" , ruszasz sie to strzelasz tylko 2 razy na 12")
-Assault (czy sie ruszasz czy nie zawsze strzelasz tak samo - zależy od statystyk broni ile razy strzelasz, np. Assault 4, ruszasz sie i strzelasz 4 razy)
-Heavy (nie ruszasz sie to strzelasz, ruszasz sie to nie strzelasz)
-Ordenance (kładziesz duży znacznik wybuchu i rzucasz scaterem (kostka ze strzałkami) + 1 albo 2K6 w zależności czy sie ruszałes)

2.Wybieranie celu:
Wybierasz najbliższy oddział do którego strzelasz. Pamiętaj, że najpierw sie bierze cel, a potem mierzy odległość. Jak cel nie jest najbliższym celem to musimy wykonać test Ld (potem o tym napisze).

3.Trafieni i ranienie:
Aby sprawdzic czy trafiles musisz sprawdzic swoje BS (umiejętności strzeleckie). Z tym jest tak. Musisz wyrzucić na kostce i porównać z tym:
Jak masz BS:
1, musisz wyrzucić 6
2 = 5+
3 = 4+
4 = 3+
5 = 2+
6 = 1+

Żeby zranić gościa musisz wziąć Siłę broni i T od trafionego. T to jest wytrzymałość.
Porównujemy z tabelką:
[link widoczny dla zalogowanych]

Przy trafieniu można też skożystać z Save'a (Sv).
To jest takie cóś, że np. koleś ma Sv na 3+ (im niższe tym lepsze). I jeśli trafili gościa to rzuca na save'a (jak ma pancerz). Jak ma tego Sv 3+ to musi wyrzucić 3,4,5,6. Jak sie do niego strzela z broni, która ma AP 1, 2, albo 3 to wtedy nie można rzucać na save'a, bo po polskiemu to jest PP (przebicie pancerza), czyli przebija pancerze.
Jest jeszcze Cover Save. Są wysokości 1, 2 i 3 (jak z resztą pisałem) i są sobie takie cover save'y w stylu beczki, trawa, bunkry i takie tam pierdoły, po prostu osłona, za którą sie chowamy.
I to sie dzieli na:
Wysoka trawa i takie gupie zarośla to dają save'a wysokościom 1 i 2. Dają save'a 6+ (czyli takie gówienko).
Dalej jest tak. Płoty, murki i takie rzeczy co raczej życia nie uratują. Dają save'a dla 1, 2 i 3. Save 5+
Potem jest: Ściany budynków i takie mocniejsze zapory, wraki pojazdów etc. One są dla 2 i 3 (bo 1 nie widać). Save 4+
Są jeszcze takie co pomagają bardziej. Bunkry, fortyfikacje i budynki (w całości, nie ruiny). To daje Sv na 3+. Też jest tylko dla wysokości 2 i3.
To jest dobre, ale można wybrać tylko jednego save'a. Np. Marines ma save'a 3+, stoi za płotem, który ma przed sobą wysoką trawke. Pancerz mu daje Sv 3+, płotek 4+, a trawka 5+. Nie może używać wszystkiego. Może wybrać tylko jeden (oczywiście pancerz bedzie najlepszy).
To tyle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fire Warrior dnia Pią 22:59, 18 Sie 2006, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Fire Warrior
Pułkownik



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/15
Skąd: wytrzasnąć kase na figsy ?? :(

PostWysłany: Czw 22:35, 15 Cze 2006    Temat postu:

Zanim przejde do Walki Wręcz napisze o testach Ld, czyli odwadze.
Każda jednostka ma Ld, czyli zdolności przywódcze. Zazwyczaj testy Ld wykonują dowódcy oddziałów, np. sierżanci w oddziałach marinesów. Jeśli jakaś jednostka się wystraszy, bo np. ktoś stosuje przygwożdżenie (pinning), czyli strzelanie w ziemie. W takich sytuacjach ludzie padają i starają się schować. Przedstawie sytuacje taką. Idzie sobie oddział marinesów. Na pobliskim wzgórku stoi kilku snajperów. Snajperzy próbują strzelić w marinesów, ale żeby ich wystraszyć. I marinesy sie boją i chowają. Wtedy sierżant marianów musi pozbierać swoich chłopców do tzw. "kupy" i próbuje zdać test Ld. Nie pamiętam ile taki sierżant ma Ld, więc strzele, że ma Ld 8. Wtedy rzuca 2K6 i jak wypadnie mniej, albo równe współczynnikowi to zdaje test, a jak jest więcej niż te 8 wtedy nie zdaje i skład nie może nic robić przez całą turę. Test wykonuje się równierz wtedy, gdy następuje atak czołgowy (przyjeżdżają czołgi i są straszne). Wtedy piechota moczy spodnie i chce uciec. Wtedy sie zdaje ten test. Jak zdadzą to uciekają przed czołgiem, a jak nie to czoł strzela i robi z nich sito.

Oczywiście jak w składzie nie ma dowódcy składu (np. sierżanta) to test zdaje jakiś żołnierz. Są jeszcze inne przypadki kiedy sie używa Ld, ale zapomniałem w tym momencie i jak se przypomne to dopisze Razz.
Przypomniało mi sie:
Ld zdaje sie, gdy:
Oddział stracił 25% swojej początkowej liczebności - wykonuje sie w fazie strzelania.
Kiedy przegrał w Walce Wręcz - wykonuje sie po przegraniu walki.

Modyfikatory:
Modyfikatory to takie coś, że do wyniku na kostca dodaje sie, albo odejmuje tyle ile wynosi modyfikator.
-1 - Jeśli oddział stracił 50% początkowej liczebności.
-1 - Jeśli w Walce Wręcz stracił więcej (ran/ludzi) niż przeciwnik.
-2 - Jeśli w Walce Wręcz stracił 2 razy więcej (ran/ludzi) niż przeciwnik.
-3 - Jak straciłeś 3 razy więcej niż przeciwnik.
-4 - (jak myślicie Razz) Jak sie straciło 4 razy więcej niż przeciwnik (żadko sie zdaża).

Tyle z Ld.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fire Warrior dnia Pią 12:45, 30 Cze 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
PIT_91
Szeregowy



Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/15

PostWysłany: Pią 12:00, 30 Cze 2006    Temat postu:

Zle tlumaczysz zasady modyfikatorow!!!
-1 - jesli oddzial jest ponizej 50% liczebnosci (kumulujacy)
Z ponizszych wybiera sie tylko najwyzszy modyfikator ujemny (czyli gdzie wiekszy "-")
-1 - jesli masz mniejszy unit strength (przewaznie liczebnosc)
-2 - jesli masz 2 razy -#- -#- -#-
-3 - jesli masz 3 -#- -#- -#- -#-
-4 - jesli masz 4 -#- -#- -#- -#-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Fire Warrior
Pułkownik



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/15
Skąd: wytrzasnąć kase na figsy ?? :(

PostWysłany: Pią 12:44, 30 Cze 2006    Temat postu:

Dobra. Spokojnie. Każdy błędy popełnia Mr. Green

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Fire Warrior
Pułkownik



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/15
Skąd: wytrzasnąć kase na figsy ?? :(

PostWysłany: Pią 23:15, 18 Sie 2006    Temat postu:

Walka Wręcz.

Teraz czas na Walkę Wręcz. Polega to na tym, że oddział szarżuje na oddział przeciwnika i się piorą.
W Walce Wręcz istnieją modyfikatory. Jeden jest za szarże. Przykład - Orkowy Sluggas ma 'wbudowane' 2 ataki. Za zaszarżowanie na oddział przeciwnika dostaje +1 atak, czyli ma 3 ataki.
Drugi modyfikator jest za 2 bronie. Jeśli jednostka ma 2 bronie, np. Pistolet i Miecz to w Walce Wręcz dostaje +1 atak. Przykład - Orkowy Sluggas szarżuje na oddział przeciwnika. Ma 2 ataki 'wbudowane' +1 za szarże, +1 za dwie bronie - Slugga (pistolet) Choppa (toporek).
Teraz walka.
W Walce Wręcz używa się 7 współczynników, przedstawionych w profilu. Mianowicie; WS - Umiejętności w Walce Wręcz; S - Siła; T- 'Tafness*'; I - inicjatywa; W - ilość możliwych do przyjęcia ran; A - ilość ataków; Ld - męstwo/zdolności przywódcze i jest oczywiście Sv (Save), ale w niektórych przypadkach nie można wykorzystać Sv ze względu na broń/inne rzeczy.
Więc tak. Na początku porównuję się Inicjatywę dwóch stron. Ta strona, która ma większą atakuje pierwsza.
Dalej porównujemy WS obydwu stron kożystając z tej tabelki (zamień S i T na WS):
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli obydwie strony mają takie samo WS to zawsze trzeba wyrzucić 4+.
Więc jeśli już wiemy ile musimy wyrzucić to rzucamy Laughing
Teraz porównujemy Siłę atakującego i 'Taffa' tego, który jest bity (kożystamy z tabeli powyżej).
Teraz znowu rzucamy i się cieszymy jeśli zabijamy gościa.
Ale on zazwyczaj może rzucić na Sv. Jak mu wyjdzie ten test to żyje dalej.
Są bronie, które niwelują Sv (np. energetyczne) - wszystko jest opisane w profilu.
Jeszcze napisze, że jeśli atakujący ani razu nie wyrzuci tyle ile trzeba na WS to przeciwnik może zrobić Kontr-szarżę i wtedy on atakuje Wink
Teraz ide spać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Holly Terra Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin