Fire Warrior
Pułkownik
Dołączył: 26 Maj 2006 Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/15 Skąd: wytrzasnąć kase na figsy ?? :(
|
Wysłany: Sob 13:06, 03 Cze 2006 Temat postu: Zasady gry w Warhammer'a 40,000 |
|
|
Zaczynamy (wszelkie prawa zastrzeżone)
Gra dzieli sie na 3 fazy. Pierwsza to Ruch, druga - strzelanie, a trzecia walka, czyli to co ja lubie najbardziej
Na początku gry obaj gracze rzucają kością, aby ustalić pierwszeństwo. Kto ma wyższy współczynnik na kości zaczyna. Rzuca sie ino raz.
Zaczne od podziału jednostek. Dzielą się na wysokości:
1 - swarmy, ratlingi i rzaczy, które nie mają więcej niż 0,5" (albo podobnie) i nie są wysocy jak ludzie
2 - Ludzie. Wysokość ok. 0,75" - 1,25"
3 - Monstra. Wyższe od ludzi
Używa sie tego do ustalania osłon, ale o tym później
Stasty to:
WS (pl=WW) - współczynnik walki, służy do Walki Wręcz
BS (pl=ZS) - współczynnik walki strzeleckiej, strzelanie
S - Siła, przy zadawaniu obrażeń w Walce Wręcz
T (pl=Wt) - wytrzymałość
W (pl=Żw) - Żywotność, kto nie wie ten dupa
I - Inicjatywa, jak szybko sie reaguje (do WS)
A - ilość ataków w WS
Ld - zdolności przywódcze
Sv (pl=Och) - Jakość pancerza
Pojazdy mają inne statsy:
Mają:
Pancerz tylni, przedni i boczny, a nie mają Sv, Ld, T i W.
Którego pancerza sie używa, zależy skąd sie strzela.
Fazy:
Ruch:
Ruszamy sie na tyle cali ile jest w statystykach (w kodeksach pisze).
Jeśli oddział sie rusza, to odległość między nimi nie może być większa niż 2". Jak jest więcej to jest to nie zgodne z zasadmi. Jak w oddziale sie zrobi dziura, np. od ostrzału artyleryjskiego to MUSZĄ odzyskać szyk. Szyk może być obojętnie jaki, łańcuszek, kółeczko etc. byle, odległość figsa do drugiego figsa nie była większa niż 2".
Teren:
Teren dzieli sie na:
Teren otwarty - teren otwarty (ulice, łąki, pustynie itp.)
Teren trudny - teren, który zaraz opisze (bagna, żwirowiska, itp.)
Teren niedostępny - lawa, głęboka woda itp.
Teren trudny:
Taki teren, po którym sie porusza w inny sposób niż po zwykłym. Jest to np. bagno. Jak jednostka chce po nim przejść nie rusza sie tyle " ile ma w statsach, tylko robi sie tak. Bierzemy 2K6 i rzucamy. Wybieramy większy rezultat i ruszamy sie tyle ile wypadnie. Można sie zatrzymać, np. w środku, jeśli nie wystarczy, żeby przejść całe bagno (bagno to przykład).
Jest jeszcze jeden rodzaj terenu, po którym porusza sie też inaczej. Jest to teren niebezpieczny. Za każdego figsa (poza pojazdami), który chce przejść przez niebezpieczny teren (np. wyciekła jakaś substacja żrąca z beczki, a Ty chcesz przejść) to wtedy bierzemy kostke. Rzucamy za każdą jednostke, która przez teren przechodzi. Jeśli wypadnie 1 to automatycznie jednostka traci jednego Wounda (rana), a jeśli jednostka ma tylko jednego Wounda - ginie.
Aha. Można poruszać sie też w pionie (oczywiście nie po ścianach, które są równe). Jak chcemy wejść na góre to rzucamy 2K6 i bierzemy wyższy rezultat. Wspinamy sie tyle ile jest na kości. Tak jak na trudnym terenie.
To tyle na temat ruchu. O Strzelaniu powiem później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|